Založ si blog

Ludsky pristup!

Hm…takýchto úradníkov mám ja platiť zo svojich daní?!? Tak na to mám len jedinú odpoveď! A budem stručný, do čerta!!!

Objednali sme cez eBay nejake damske oblecenie, tricka a tenisky pre naše dcéry. tenisky síce prišli, ale nie k nám. Prišli na PCÚ Bratislavskú poštu, vraj je potrebné uhradiť nejaký colný poplatok. Tak som sa tam vybral…

Prvý

bol colník asi v mojom veku. Pozrel si papier, ktorý sme obdržali a povedal, že treba doložiť nejakú faktúru za tie krasne topanky a šaty, kabelky, alebo doklad o zaplatení, na základe ktorého sa vypočíta colný výmer (alebo také niečo). Zdesene som naňho pozrel, že nemám a viac – menej som čakal že ma pošle domov, aby som to priniesol. Bez váhania ma zaviedol k počítaču, kde mi pomohol s prihlásením (ktoré bolo na viackrát, keďže doma mám v počítači heslo uložené, a tak si ho moc nepamätám) a aj s nájdením faktúry. Následne doklad vytlačil a dal mi inštrukcie, ako ďalej.

Druhá

bola colníčka, mladšia odo mňa. Odovzdal som jej výmer a čakal. Prešlo pár minút a napadlo mi, že by som možno mohol čas stráviť prácou. Vytiahol som počítač a začal pracovať. V tej chvíli prišla, vraj hotovo a nech sa páči. Položartom som prehodil, že zapnutie počítača pomohlo rýchlejšiemu vybaveniu a že je to ako cigareta privolávačka. Keď čakáte na zastávke a zapálite si, vždy príde autobus 😉 Začala sa mi ospravedlňovať, že to trvalo tak dlho, ale vraj im mrzne systém a … rýchlo som ju zastavil: „Len som žartoval. Vôbec netrvalo dlho.“

Tretia

bola staršia pani ešte s jednou mladšou kolegyňou. Obe milé a usmievavé. Opätovne mi ponúkli skontrolovať, či je tovar v poriadku. Už som to nevydržal a vravím: „Môžem vám dať spatnú väzbu?“ Obe na mňa zarazene pozreli. „Áno,“ ozvala sa napokon tá staršia. „Ste veľmi milé a vaši kolegovia, ktorých som dnes stretol pri vybavovaní, tiež. Človek ide na úrad a čaká klasiku a potom toto. Normálne ste mi spravili úžasný deň!“ Obe sa rozžiari a poďakovali.

– – –

Hm…takýchto úradníkov mám ja platiť zo svojich daní? Tak na to mám len jedinú odpoveď. A budem stručný, do čerta!!!

Veľmi rád 😉

…s úctou a vďakou venované pár celkom obyčajným ľuďom, v celkom obyčajnom úrade, za celkom nečakaný ľudský prístup…

Moj zivot v Prahe

08.03.2014

Po dvoch mesiacoch udomacnovania sa v ceskej metropole som sa rozhodol, ze nadisla ta chvila – teda, neviem, aka “ta” chvila napadla prave vam, ale na mna dolahla tazoba vyvolana pocitom, ze volny cas netravim zmysluplne. A tak som sa zamyslel… Po rokoch relativne usporiadaneho zivota, ktory zahrnal aj ciastocne usporiadanie volneho casu, sa zrazu objavila diera. Ziadny serm. Ziadna [...]

Tri zaujimave filmy

14.02.2014

Milovníci filmov si iste všimli istý trend. A to taký, že každoročne vznikajú filmy, ktoré sa hlavne americkému publiku snažia pripomenúť ich históriu. Uplynulý týždeň som si pozrel tri historické filmove novinky natočené minulý rok. Všetky tri sa snažili vyrozprávať čosi z ťaživej minulosti černochov. Učinili tak Američania a Briti. Začal by som spracovaním [...]

To uz aky hnus davaju v telke

02.02.2014

Nastylovať sa za dve hodiny a 500 eur dokážu len skutočné nákupné maniačky. Ale len jedna z nich môže byť tá pravá! Presne takto znie pútavý slogan televíznej relácie, v ktorej si prídu na svoje fashion nepochopené dámy a vševediaci stylisti.Priznám sa, že tento program pravidelne nesledujem, ale občas pri tom nekonečnom prepínaní medzi reklamami, na to človek či chce [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 28341x
Priemerná čítanosť článkov: 2180x

Autor blogu

Kategórie